Sunday, October 4, 2009

Noua generatie de motoare de la Mazda: „SKY-G” şi „SKY-D” şi transmisia automată SKY-Drive

Mazda Motor Corporation va prezenta în premieră mondială, la cea de-a 41-a ediţie a Salonului Auto de la Tokyo, ce va avea loc între 24 Octombrie – 4 Noiembrie 2009, noile generaţii de motoare şi de transmisii automate.

Mazda va expune noul motor cu injecţie directă pe benzină „Mazda SKY-G”, motorul diesel „Mazda SKY-D” şi noua cutie de viteze automată „Mazda SKY Drive”. De asemenea, evenimentul va însemna şi debutul conceptului Kiyora, automobil reprezentativ pentru tehnologiile Mazda de mediu şi de siguranţă.

Tema Mazda pentru această ediţie a salonului este „Conceptul Mazda SKY – Oferirea plăcerii de a conduce şi echipamente de siguranţă şi de mediu pentru toţi clienţii!”. Sub sloganul „Azi”, „Mâine” şi „Viitorul”, Mazda va prezenta tehnologii avansate menite să îmbunătăţească consumul mediu al autovehiculelor Mazda cu 30% până în anul 2015, faţă de anul 2008. Acesta este unul dintre obiectivele pe termen lung ale viziunii Mazda Sustainable Zoom-Zoom pentru dezvoltarea de noi tehnologii.

Mazda s-a angajat să îmbunătăţească semnificativ elementele de bază ale automobilelor sale care influenţează performanţele – motoarele, transmisiile şi greutatea redusă – pentru a obţine plăcerea condusului alături de caracteristici remarcabile privind protecţia mediului şi siguranţa. Conceptul Mazda SKY defineşte abordarea Mazda în dezvoltarea trenurilor de rulare ale generaţiilor viitoare ce vor îmbunătăţi semnificativ perfomanţele dinamice ale automobilelor Mazda.

Bazate pe conceptul SKY, elementele din seria „Tehnologia de Mâine” prezentate anul acesta la Salonul Auto de la Tokyo vor include motorul pe benzină cu injecţie directă SKY-G şi motorul diesel SKY-D. Datorită îmbunătăţirii procesului de combustie, ambele motoare oferă un nivel redus de consum şi emisii precum şi mai multă putere.

Ca parte integrantă a conceptului SKY, Mazda va prezenta şi „Tehnologiile de astăzi”, expoziţie ce include şi sistemul i-STOP, lansat în echiparea noii generaţii Mazda3. „Tehnologiile Viitorului” vor prezenta modelul Mazda Premacy Hidrogen RE Hybrid, echipat cu un motor rotativ ce funcţioneză pe hidrogen şi diferite tehnologii aflate în dezvoltare ce au ca scop realizarea unei societăţi sigure şi fară accidente.

Motorul de nouă generaţie pe benzină cu injecţie directă Mazda SKY-G

Mazda SKY-G este un motor pe benzină cu injecţie directă de nouă generaţie, care prezintă un nivel redus al consumului şi performanţe de putere ridicate datorită eficienţei termice. Blocul motor este redesenat pentru a reduce frecarea mecanică şi pentru a obţine un mix optim de aer şi combustibil. Motorul foloseşte de asemenea un sistem de injecţie directă pentru a acoperi varietatea modurilor de funcţionare a propulsorului. Astfel, consumul de combustibil şi cuplul motor sunt îmbunătăţite cu aproximativ 15% comparativ cu actualul motor de 2l. Acest lucru a fost realizat prin adoptarea noii generaţii de injectoare şi a unui mecanism foarte eficient de control variabil al valvelor. Acest motor permite obţinerea unui consum de combustibil pentru Mazda3 echivalent cu cel al actualei Mazda2.

Motorul de nouă generaţie diesel Mazda SKY-D

Noul motor diesel SKY-D oferă un consum extrem de redus, un randament crescut dar şi emisii scăzute. Noul bloc motor reduce frecarea mecanică până la nivelul unui motor pe benzină. Prin optimizarea presiunii şi a temperaturii din cilindri, a formei camerelor de ardere şi a ratei de injecţie a combustibilului, arderea este optimizată în ceea ce priveşte eficienţa termică. Prin folosirea piezo-injectoarelor, a unei turbine în două nivele şi a altor tehnologii, economia de combustibil este cu 20% mai mare decât a actualului motor diesel de 2.2l. Cu acest motor, Mazda a obţinut pentru autovehiculele de mărimea unei Mazda6 un consum de combustibil echivalent cu cel al modelului Mazda2.

Transmsia automată de nouă generaţie Mazda SKY-Drive

Transmisia automată Mazda SKY-Drive este foarte eficientă, contribuind la îmbunătăţirea semnificativă a economiei de combustibil cu aproximativ 5%, datorită reproiectării. Ambreiajul poate fi acţionat rapid mulţumită identificării cantităţii minime de lichid necesare. Acest lucru a ajutat de asemenea şi la obţinerea senzaţiei că sistemul funcţionează precum o transmisie dublă.

Mazda Kiyora

Mazda Kiyora este un concept compact care este atât prietenos cu mediul înconjurător, cât şi plăcut de condus datorită combinării generaţiei viitoare a motorului cu injecţie directă Mazda SKY-G 1.3 şi a transmisiei automate Mazda SKY-Drive cu 6 trepte de viteză.

Ajutată de sistemul i-STOP, de frânele regenerative şi de aerodinamica avasantă a caroseriei mai uşoare cu 100 de kg faţă de un model Mazda similar din producţia de serie, Kiyora obţine un consum estimat la 3.1l/100 km (conform testului japonez 10-15).

Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid

În martie 2009, Mazda a început să închirieze Mazda Premacy Hydrogen RE Hibrid autorităţilor şi asociaţiilor din industria energiei din Japonia. Noul model este caracterizat de un sistem hibrid unic, ce constă într-un motor rotativ pe hidrogen conectat la un generator ce oferă energie motorului electric. Acest tren de rulare avansat permite Premacy Hydrogen RE Hybrid o autonomie de 200 de km doar pe baza hidrogenului. Automobilul foloseşte de asemnea materiale bio specifice Mazda, derivate din plante, o iniţiativă a companiei de a utiliza resurse naturale şi de a reduce emisiile de CO2.

„Materialele biotech” este termenul generic folosit pentru materiale din plante pe care Mazda le dezvoltă, incluzând bioplastic şi biomaterial.

Free Communication

No comments:

Post a Comment